Clinics

De SQUAT

De squat is een essentiële oefening en één van de (al dan niet dé) meest bekende oefening voor
de bovenbenen. Elke trainer zou de squat moeten kennen, kunnen en kunnen toepassen in de
praktijk. Elk individu is anders, waardoor er regelmatig problemen voorkomen die jij als trainer
zijnde effectief op moet kunnen lossen. Ben jij een trainer en loop jij tijdens de squat nog wel eens tegen problemen aan met jouw klanten of ben jij een serieuze recreant, die zijn squat wilt
optimaliseren? Dan is deze clinic een absolute must.

WAT GA JE LEREN?

Er komen regelmatig problemen en vragen naar boven tijdens je eigen uitvoering of tijdens de
uitvoering van een klant. Problemen en vragen die vaak voorkomen:

  • Welke squat variatie past het best bij mijn anatomie?
  • Welke squat variatie of biomechanische aanpassing past het best bij mijn doel?
    • Wanneer is een squat optimaal voor de ontwikkeling van de bovenbeenspieren?
    • Wanneer is een squat optimaal voor de ontwikkeling van de bilspieren?
  • Hoe diep is een goede squat?
  • Hoe wijd moeten mijn voeten staan?
  • Hoe kom ik van mijn butt wink af?
  • Hoe voorkom ik dat ik de squat in de lage rug voel?
  • Hoe moet ik ‘bracen’?

Al deze vragen en meer, komen aan bod tijdens deze praktijk clinic.

We begeleiden zowel beginnende en gevorderde sporter door vele aspecten van de squat en
kniebuigingen in het algemeen door te nemen. We behandelen onder andere:

  • de biomechanica van een squat en hoe diverse variaties hierop aansluiten;
  • hoe je je warm up kan vorm geven;
  • diverse cue’s ter coaching van jouw klanten;
  • onderbouwde plateau doorbrekende trainingstechnieken en -strategieën;
  • diverse mobiliteit- en stabiliteit problematiek tijdens een squat. De symptomen, hoe je deze
    vaststelt en hoe je deze verbeterd!

Tijdens deze onderwerpen komen verschillende oefeningen ter sprake zoals: high bar barbell
squat, low bar barbell squat, front squat, safety bar squat, goblet squat, step ups en bulgarian
split squats.

Extra informatie:

Tijdsduur: een clinic duurt 5 uur (12 – 17) inclusief 30 minuten lunch.
Locatie: IJsselgym bij Leeuwenbrug 89A, 7411 TH Deventer

Wat krijg je van ons?
  • Een e-book ter naslagwerk waar alle onderwerpen in staan, die tijdens de clinic worden
    besproken
  • Certificaat van deelname;
  • De lunch wordt door ons verzorgd in samenwerking met Freshman.


De DEADLIFT

De deadlift is bij iedereen een bekende oefening. Zowel bij powerlifters, bodybuilders, crossfitters, gewichtheffers en recreanten wordt deze oefening regelmatig geïmplementeerd. Extra belangrijk dat jij deze oefening tot in de puntjes beheerst, maar bij een deadlift komt veel kijken wat het een complexe oefening maakt. In deze clinic leren we je er graag meer over waardoor je hem beter zelf uitvoert en anderen kan aanleren.

WAT GA JE LEREN?

Er komen regelmatig problemen en vragen naar boven tijdens je eigen uitvoering of tijdens de uitvoering van een klant. Problemen en vragen die vaak voorkomen:

Welke deadlift variant past het best bij mijn anatomie?

  • Welke deadlift variant of biomechanische aanpassing past het best bij mijn doel?
    • Wanneer is een deadlift optimaal voor de ontwikkeling van de bilspieren?
    • Wanneer is een deadlift optimaal voor de ontwikkeling van de hamstrings?
  • Wanneer is een deadlift optimaal voor het verplaatsen van het meeste gewicht?
  • Hoe laag moet ik mijn heupen houden tijdens mijn start positie?
  • Hoe breed moeten mijn voeten staan?
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn grip niet verlies?
  • Hoe moet ik ‘bracen’?
  • Hoe voorkom ik dat ik mijn lage rug niet voel tijdens een deadlift?
  • Hoe bouw ik de hoogste spanning op over mijn gehele lichaam?

Al deze vragen en meer, komen aan bod tijdens deze praktijk clinic.

We begeleiden zowel beginnende en gevorderde sporter door vele aspecten van de deadlift en heupbuiging in het algemeen door te nemen. We behandelen onder andere:

  • de biomechanica van een deadlift en hoe diverse variaties hierop aansluiten;
  • hoe je je warm up kan vorm geven;
  • diverse cue’s ter coaching van jouw klanten;
  • onderbouwde plateau doorbrekende trainingstechnieken en -strategieën;
  • diverse mobiliteit- en stabiliteit problematiek tijdens een deadlift. De symptomen, hoe je deze
    vaststelt en hoe je deze verbeterd!

Tijdens deze onderwerpen komen verschillende oefeningen ter sprake zoals: conventional deadlift, sumo deadlift, romanian deadlift, unilaterale dumbell deadlift, trap bar deadlift, deficit pulls, block pulls, paused pulls, banded pulls en chain pulls.

Extra informatie:

Tijdsduur: een clinic duurt 5 uur (12 – 17) inclusief 30 minuten lunch.
Locatie: IJsselgym bij Leeuwenbrug 89A, 7411 TH Deventer

Wat krijg je van ons?
  • Een e-book ter naslagwerk waar alle onderwerpen in staan, die tijdens de clinic worden
    besproken
  • Certificaat van deelname;
  • De lunch wordt door ons verzorgd in samenwerking met Freshman.

De BENCHPRESS

Over het algemeen toch wel de favoriete oefening van de mannelijke sportschool bezoeker: het bankdrukken. Een op het oog gemakkelijke oefening, maar toch complex. Vandaar dat je misschien wel vaak hoort dat mensen schouder klachten ontwikkelen tijdens of na het uitvoeren van de benchpress. Bankdruk jij nog niet het meeste van jouw sportschool maten of vind je het lastig de benchpress uit te leggen aan jouw klanten? Dan is deze clinic een must voor jou.

Er komen regelmatig problemen en vragen naar boven tijdens je eigen uitvoering of tijdens de uitvoering van een klant. Problemen en vragen die vaak voorkomen:

  • Hoe breed moet ik de stang vastpakken?
  • Waarom voel ik mijn borst niet goed tijdens een benchpress?
  • Hoe kan ik mijn benen en romp gebruiken om zo veel mogelijk kracht te genereren?
  • Waarom krijg ik last van de voorkant van mijn schouders tijdens een benchpress?
  • Wat is het verschil tussen een barbell benchpress, dumbell benchpress en push up?
  • Wat is het verschil tussen de verschillende hoeken van een benchpress?

Al deze vragen en meer, komen aan bod tijdens deze clinic.

We begeleiden zowel beginnende en gevorderde sporter door vele aspecten van de benchpress
en een horizontale duw beweging in het algemeen door te nemen. We behandelen onder andere:

  • de biomechanica van de benchpress en hoe diverse variaties hierop aansluiten;
  • hoe je je warm up kan vorm geven;
  • diverse cue’s ter coaching van jouw klanten;
  • onderbouwde plateau doorbrekende trainingstechnieken en -strategieën;
  • diverse stabiliteit problematiek tijdens een benchpress.

Tijdens deze onderwerpen komen verschillende oefeningen ter sprake zoals: barbell benchpress, dumbell benchpress, barbell push up, banded benchpress, Larsen press, pin press, paused benchpress, touch and go benchpress en floor press.

Extra informatie:

Tijdsduur: een clinic duurt 5 uur (12 – 17) inclusief 30 minuten lunch.
Locatie: IJsselgym bij Leeuwenbrug 89A, 7411 TH Deventer

Wat krijg je van ons?
  • Een e-book ter naslagwerk waar alle onderwerpen in staan, die tijdens de clinic worden
    besproken
  • Certificaat van deelname;
  • De lunch wordt door ons verzorgd in samenwerking met Freshman.